Dag 7, och dag 1 igen!

Efter att ha vaknat vid 8 i morse och packat ihop våra sista prylar så tog Julia och jag spårvagnen till vårt nya hem, i utkanten av helfunkiga Kensington Market. Efter en snabbvisit i lägenheten följde vi med vår rumskamrat Kate ut och handlade, vilket antagligen aldrig har varit så interessant förut. Innan vi hade plockat på oss den pastan, skinkan och mjölken som vi behövde, och ha kollat in det bästa lokala bageriet, så hade vi lyssnat till afrikanska trummor, indisk-, och annan skum musik. Och allt folk är helt otroligt. Verkligen inte som hemma! Jag tror inte att det finns många ställen som jag hellre hade bott på än här.

Nu ligger vi båda i soffan, trötta och mätta efter all spaghetti (som jag, i matväg, har längtat efter mer än något annat!) som vi ätit. Snart ska Tisha komma med nycklar åt oss, och efter det kommer vi förhoppningsvis masa oss ut och leta reda på lite prylar som vi kan dekorera rummet med. Kanske målar vi till och med om? Än så länge vet ingen av oss hur det kommer bli, och det känns faktiskt väldigt bra ändå. Så länge vi slipper frysa om natten så är vi nöjda båda två! Som avslutning kan jag konstatera att en vecka har gått helt otroligt fort, och om resten av tiden går lika snabbt så är jag rädd att vi kommer vara hemma innan vi har sett halva staden! Hoppas ni har det bra hemma, för det har vi det här!

/Frans (och en sovande Julia)

Kommentarer
Postat av: Helena

Det låter härligt! Hoppas att ni hittar en bra färgaffär också. Tiden går snabbt när man har roligt och är lycklig! Kram Helena

2011-01-28 @ 13:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0