22 januari aka dag 2

Idag har vi köpt våra första saker till vårat första gemensamma hem. Lakan och täcke. Vuxet! Kanadensare bäddar förresten sina sängar underligt. Istället för påslakan har de ett stelt lakan som de lägger emellan sig och sina obeskrivligt fula täcken. Påslakan kostar ungefär $50 som billigast. Knasigt... Så vi tog det billigaste av det billigaste vi kunde hitta och köpte ett täcke, lakan och örngott på wal-mart (snåla som vi är).
Nu har Frans varit och handlat lördagsgodis och snackat med irländare och britter medan jag njutit av min jetlag och legat halvdöd i sängen (med våra nya, nytvättade lakan, som förövrigt Frans har tvättat!) samtidigt som jag lyssnat på ilskna par som bråkat utanför vårt fönster. Intressant lördagskväll med andra ord!
Imorrn ska vi ut och kolla in vårt framtida hem, eller i alla fall området runt det. Men nu blir det chips, Mad Men och förhoppningsvis en hel natts sömn...
/Julia och Frans

Kommentarer
Postat av: Johan Bendz

Ungdomar; jag måste upplysa om att ett enkelt styvt lakan mellan kroppen och täcket förekom i gamla dar även i ert hemland. Fråga lilla I!

2011-01-23 @ 19:49:32
URL: http://www.bendzarna.com
Postat av: Julia

Bara för att du är gammal gubbe och kommer ihåg sånt som hände på 1800-talet ;)

2011-01-24 @ 02:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0