Veckouppdatering!

De senaste dagarna har varit händelserika. Inte så händelserika att det har varit något extremt som har hänt, utan bara att vi har gjort ungefär samma saker som vi brukar göra. Det är ju trots allt så att människan är ett djur som är bundit till rutiner, och även om vi kämpar för att vara så fria som möjligt så är det faktiskt svårt. Det har ju blivit så att vi handlar veckans mat på söndagar, försöker masa oss till Drake Hotel för gratismat på måndagar och går till Royal Ontario Museum på onsdagar. Men egentligen är det faktiskt rätt så skönt att ha ett par saker som man vet att man ska göra. Det känns på något sätt som att tillvaron blir lite mer meningsfull då.

Men! Ett par saker har faktiskt hänt som sticker ut från det vardagliga!

I onsdags gick jag upp så tidigt som halv åtta, och tro mig, det är tidigt, för att handla bröd, ost och salami utan att Julia skulle märka något. När hon väl var uppe och färdig, dvs. runt klockan elva, så gick vi och Lotta ut och köpte kaffe. Julia hade ingen aning om att det var picknick som stod på schemat, så när vi väl satt på en parkbänk i Bellevue Park och plockade fram mackor och fruktsallad ur väskorna så fick hon ett stort leende på läpparna. Kate kom och mötte upp oss där, och det slutade med att vi satt i solskenet i en och en halv timma. Ganska bra sätt att fira Julias nya jobb om jag får säga det själv!



Efter picknicken gick vi hem och tog hand om tvätten. Jag har satt upp ett par spikar i rummet, en i väggen och en på vår byrå, så att vi kan hänga upp vår IKEA-smutsväska på. Med tanke på alla de hundra hålen som var i väggen när vi kom hit och att vi fick byrån av Bryan så tänkte jag att ett par till inte skulle spela någon roll. När tvätten var klar så skulle vi alltså, rutinbundna som vi är, gå till ROM. Väl där valde vi att kolla på den asiatiska vingen och någon annan vinge som visade sig vara skittråkig. Inte för att den asiatiska var den bästa jag någonsin har sett heller, men den visade sig i alla fall bjuda på flera tillfällen till ett gott skratt!


Frans hänger med den kinesiska stenkamelen



Frans chillar med kaninbuddha



Världens fulaste staty och Julia

När vi för första gången tröttnade på museét innan det hade hunnit stänga så gick vi till souvenirshoppen. Vi har varit där en gång tidigare, och redan då fastnade min blick vid det föremål som jag blev fast bestämd över att jag skulle köpa. Ett samurajsvärdsparaply! En så simpel men ändå så fantastisk uppfinning att jag helt enkelt blev förälskad vi första ögonkastet. Nu ser jag faktiskt fram mot regn-ovädret som stundar på måndag!



Måndag, som för övrigt ska vara över tio grader varm! Känns väldigt bra, med vetskapen om att det fortfarande är iskallt hemma i Sverige. Just för tillfället så är det faktiskt Julia som är ute på vift, och inte jag. Jag antar att jag brås mer på far min än jag trodde, för hittills så har jag visat på samma tendens att stundtals försvinna spårlöst på liknande sätt som han gör. Ja ja, nu får det väl räcka med tjat antar jag. Jag tänkte i alla fall att jag skulle säga "hej då" med en sista bild!



Puss och kram från valrossjulia!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Julia!

Jag blir riktigt orolig nu när du ska börja jobba och Frans har visat sig ha pappa-tendensen... hur ska ni hitta varandra på kvällarna när du är tillbaka från Starbucks? Kan du inte se om det finns någon kanadensisk koskälla på ÖB? Eller är det kanske ännu bättre med en rysk?



I eftermiddag har vi varit på Peter Baggegatan och ätit en underbar soppa med kräftstjärtar, småländsk ostkaka med sylt och grädde och druckit kaffe med söta små kakor till. Vilken söt och go mormor du har Julia. Och så rolig hon är! Jag har inte skrattat så på länge. Plötsligt känns det inte så konstigt att tänka 2x25, utan bara vad underbart att kanske få +43 ytterligare. Var rädda om er och ni kan gott få massor av regn på måndag.Picknick -suck! Kramar Helena

2011-02-26 @ 19:42:01
Postat av: Helena

Vilka snygga stövlar du har Julia!/Skoälskarn

2011-02-26 @ 19:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0