Misslyckade scones och gratis mat

Alla hjärtans dag har firats med nybakade scones på morgonen (läs 12.00 kanadensisk tid), grejat med bibliotektkort, letande efter en bra plånbok till mig (eftersom kandensare har cirka 1000 olika mynt) och nu segande till komediserier medan vi bakat havreflarn och ätit upp alla havreflarn. Sconesbakandet gick väl sådär idag, de var goda men vi blev så törstiga som bara den av dem. Tillslut kom jag på att istället för en tesked salt och bakpulver hade jag haft en matsked av varje så det kanske inte var så konstigt att vi dessutom drack två glas vatten var till frukost...

Snart ska vi gå till Drake Hotel för veckans gratismat och livemusik. Förhoppningvis blir det något minst lika god mat denna veckan som förra! Lite jobbigt att det blåser halvt storm ute, men gratis är gott och då får man kämpa lite för det antar jag. 






/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0