Kakbak

Idag har Frans skrivit med cv-grejer och jag har haft kak-cravings. Nån så in i bombens kaksugen har jag varit i flera dagar nu att jag inte längre stod ut. Frans fick släppa sitt worddokument och gå ut och köpa bakprylar så att jag kunde baka kladdkakemuffins och havreflarn. Det slutade med att muffinsarna blev lite brända av de två anledningarna att jag glömde dom och att ugnen är helt störd i huvudet. De små söta havreflarnen spred ut sig och bildade ett gigantiskt havreflarn, men bränt blev det i varje fall inte! Tack kära mor för utmärkta bakkonstsgener.

Nu ska vi äta havreflarnet och kolla på Sagan om konungens återkomst.

Kommentarer
Postat av: Ia

Fast du måste ha LIITE av lilla I:s gener för du kom ju förbi smetstadiet där kära mor brukar snubbla (bränna motorn i elvispen...., missa att allt inte ska hällas ihop samtidigt, dubblering av receptet fungerar inte osv).

Och oavsätt utseende brukar faktiskt margas kakor/efterrätter smaka gott :-)

2011-02-09 @ 10:38:00
URL: http://www.bendzarna.com
Postat av: Jon

Flitig bror skriver första inlägget... Verkar som att ni har det ganska bra, rummet såg fint ut, området verkade trevligt på Google Map. Jag känner igen de något sega första veckorna innan arbetstillstånd, bostad etc är lösta, och jag hoppas verkligen att ni finner ett bra jobb (Starbucks är nog toppen om personalen var trevlig, vore trevligt att få en perfekt cappuccino hemma!).. Lycka till på torsdag! Hoppas Frasse (mr Tatoo) hittar något spännande jobb snart också. Tyckte det faktum att ni kände att ni var långt borta efter att inte haft internet på ett helt dygn var lite roande :-) .. För 7 år sedan var det fortfarande lättast att ringa hem från en telfonkiosk (vilket säger väldigt mycket om teknikutvecklingen i allmänhet och hur gammal jag börjar bli i synnerhet...)



Wille uppskattade bilden på brandbilen mycket!



Ha det underbart så hörs vi snart igen



Jon, Frida och Wille

2011-02-09 @ 20:34:51
Postat av: Helena

2011-02-09 @ 23:18:37
Postat av: Anonym

Har du blivit ett kakmonster Julia? :-) Eller tränar du inför anställningsintervjun? Bra att Franselman stöttar dig i ditt bakande. Ge inte upp för att ugnen är kass. Det går att baka i stekpannan också. Nästa gång kommer våra tältkakor, eller mormors specialitet; plättbakelser med grädde.Mormor och morfar skickar kramar och pussar och hoppas att ni har det superfint./Kram Helena

2011-02-09 @ 23:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0