Gårdagen och idag

Igår hade vi lite bekymmer med att komma på vad vi skulle kunna göra, så Julia tyckte att vi skulle promenera upp till Eglington avenue och gå till en affär hon hade sett på internet. Sagt och gjort, jag kollade upp vilken väg vi skulle ta för att komma direkt upp till affären, och samtidigt kunna ta en väg förbi något jag ville se också. Vi började promenera, och till en början gick det väldigt bra. Humöret var på topp och vädret var underbart. Efter ett tag var vi framme vid mitt mål, Casa Loma. Jag har sett många slott i mina dagar, men detta tog nog priset. Torn och tinnar åt alla håll och skumma statyer på enhörningar och dylikt var en del av det.



Fler bilder följer härifrån nästa gång vi går dit!

I alla fall. Vi fortsatte att gå, och efter ett tag tog Julias humör slut. Efter diverse mordhot hittade vi till en bensinmack där jag köpte henne en chokladkaka för att lätta upp stämningen. Vi fortsatte att gå, och ungefär lagom till att Julia säger att "vi går åt helvete fel!" så kommer vi ut på Eglington avenue, tjugo meter ifrån affären vi var ute efter. Efter att ha tvingat ur henne en (ett dussin) förnedrande ursäkter och ett par "Ja Frans, du hade rätt och jag hade fel" så gick vi in i affären. Efter drygt två minuter konstaterade vi att stället var en större besvikelse än vindruveläsken vi provade för ett par veckor sedan. Istället satte vi oss på ett café för småbarnsföräldrar och käkade baguetter och drack en kopp kaffe. Väl hemma hade vi gått nästan två mil och somnade nästan omedelbart båda två. 

Just det ja! Innan vi gick iväg så hittade jag ännu ett par lustiga prylar att leka med. En lång julgransbelysning kombinerat med en väldigt stor stege resulterade i att vårt rum numera pryds med en ytterst fin kvällsbelysning!


Även idag har jag fått ett tekniskt infall. Jag hittade en gammal LP-spelare i ett av skåpen för ett tag sedan, men utan högtalare eller förstärkare har jag ena struntat i den. Men så slog mig tanken att jag kanske kunde använda något annat som högtalare och förstärkare. Sagt och gjort, med LP-spelaren på en stol intill kopplade jag in sladdarna i VHS'en och vidare till TV'n, och vips har vi en fungerande skivspelare! Lägenheten blir bättre och bättre för varje dag!



Ikväll ska vi gå på en teater som Kate föreslog att vi skulle följa med på. Jag vet inte vad den handlar om, men jag har en känsla av att det kommer bli något väldigt konstigt. Ja ja, vi får väl se hur det går! Och bara för att skryta så vill jag tillägga att våren är på väg till Toronto, och att vi faktiskt hade 10 plusgrader igår! Ha det bra!

/Frans

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad underbart att vi har ännu ett tekniskt snille i vår lilla familj, som dessutom är oerhört kreativ. Hur ska ni kunna lämna denna lilla pärla till rum? Tur att ni har några månader kvar. Tur också att det finns choklad, kaffe och baguetter, när energin tar slut. Men Julia, håll Frasseman lite på halstret så han inte blir allt för studsig.:-)Kram till er båda...

Helena

2011-02-20 @ 18:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0