Dag 15 månntro?

Idag är den första dagen på den tredje veckan för oss, och detta har Julia valt att fira genom att bli sjuk. I och för sig så har det varit på väg ett tag, (närmare bestämt ungefär lika lång tid som vi har varit här) och trots mina upprepade försök att hålla förkylningen stången så har den alltså nu infunnit sig med råge.

Och tråkigt nog som det kan vara att vara sjuk så har även internet strulat för oss i lite över ett dygn nu, vilket tidsmässigt sett inte är särskilt mycket. Däremot känns det desto längre, eftersom vår "isolering" här borta blir mycket mer tydlig. Man förstår verkligen att man är på andra sidan jordklotet, vilket är både på gott och på ont. Efter att ha tagit hand om min sjukling (som förövrigt ligger som snarkar högt i sängen) hela förmiddagen så har jag nu bestämt mig för att gå och handla. En stark jävla soppa står på schemat, och även om det inte botar Julia så hoppas jag att den ska stärka mig tillräckligt för att jag ska slippa hennes nuvarande situation, vilken jag än så länge har klarat mig undan.

Jobbsituationen för mig ser för tillfället väldigt spridd ut. Jag har hittat två jobb som speltestare på två internationella företag som skulle vara helt ljuvliga, men jag är inte säker på att jag uppfyller kraven de har. För första gången sedan jag någonsin började fundera på att jobba så tänker jag att jag kanske inte är bra nog för jobbet, och blir lite rädd för att bli nekad det. Men å andra sidan så tänker jag att "vem fan bryr sig" om det inte går vägen? Då får jag i alla fall lite kontakt med dem (förhoppningsvis), så att vi kan ha en dialog om vad jag behöver lära mig. Det lustiga är att jag känner mig helsäker på alla andra jobb jag skulle kunna söka, även om min kompetens skulle brista i de fallen också! Jag antar att det handlar om att jag faktiskt vill kunna jobba inom spelbranschen någon dag.

Nog med tjat, nu är det dags att kila ut. Hoppas ni har det bra hemma, för det har vi det (jag i alla fall)!

Kommentarer
Postat av: Helena

Tuffa till dig snygging! Du duger inte bara till att sälja carlingsgrejer, utan även till att koka soppa! Har du för övrigt testat att söka hos den söta lilla kinesiskan på hörnet?

Kram till sjuklingen och kram till dig!Helena och Stefan (som också ligger nestoppad i sängen)

2011-02-05 @ 15:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0